نوشته شده توسط : رعنا

به دلیل رواج زندگی ماشینی و پشت میز نشینی، چاقی و اضافه وزن روز به روز در جامعه گسترش بیشتری پیدا می کند و بحث تغذیه و سلامت روز به روز برای ما چالش برانگیز تر می شود. به همین دلیل انواع رژیم های لاغری به وجود آمده اند تا بتوانند ما را به هدف لاغری و تناسب اندام مدنظرمان برساند. در این مقاله سعی داریم تا به معرفی 3 تا از معروف ترین این رژیم های لاغری بپردازیم.

رژیم مدیترانه ای چیست و چگونه باعث لاغری می شود؟

رژیم مدیترانه ای از الگوی تغذیه ای مردمی که در نواحی ساحلی دریای مدیترانه زندگی می کنند الهام گرفته است. این رژیم نه تنها می تواند باعث کاهش وزن شما شود، بلکه به شما کمک می کند تا از بروز مشکلاتی مانند سکته، حمله‌ قلبی، دیابت و حتی مرگ زودرس جلوگیری کنید. رژیم غذایی مدیترانه ای یک برنامه کاملا سلامت محور و متنوع است و به این دلیل شهرت بسیاری پیدا کرده است.

در این رژیم غذایی، مصرف گوشت قرمز، غذاهای شیرین و محصولات لبنی (به استثناء مقادیر محدود ماست و پنیر) محدود می‌ شود یا از منو حذف می ‌گردد.

رژیم فستینگ چگونه باعث لاغری می شود؟

رژیم فستینگ به رژیم روزه داری نیز معروف است زیرا قواعد و اصول آن مانند روزه گرفتن است. در اصل این رژیم، غذا خوردن فرد را در چهارچوب ساعات معینی قرار می دهد و همین باعث کاهش کالری دریافتی فرد و در نتیجه لاغری او می شود. این رژیم غذایی انواع مختلفی دارد که معروف ترین آن رژیم فستینگ 8 16 است. این رژیم به این صورت است که شما 16 ساعت از روز را بدون مصرف کالری سر می کنید و تمامی نیازهای غذایی بدن خود را در طول ۸ ساعت باقی‌ مانده تامین می ‌کنید.

با رژیم گیاهخواری آشنا شویم

مردم رژیم گیاهخواری را به دلایل مختلفی مانند مذهبی، اهمیت به حقوق حیوانات و همینطور دلایل زیست محیطی انتخاب می کنند. این رژیم انواع مختلفی دارد که مهم ترین آنها شامل موارد زیر می شود:

رژیم لاکتو گیاه ‌خواری: در این رژیم، گوشت، ماهی و مرغ از رژیم غذایی حذف می‌ شود، اما تخم ‌مرغ و محصولات لبنی در رژیم مجاز هستند.

رژیم لاکتو اوو گیاه‌ خواری: افراد در این رژیم گوشت، ماهی، مرغ و تخم‌ مرغ را از رژیم خود حذف می ‌کنند، اما محصولات لبنی در وعده‌ های غذایی خود مصرف می ‌کنند.

رژیم وگان: رژیم وگان گیاه ‌خواری سخت ‌ترین رژیم گیاه ‌خواری است و همه انواع گوشت، ماهی، تخم ‌مرغ، محصولات لبنی و مواد خوراکی حاوی آ‌نها از رژیم غذایی حذف می ‌شوند.





:: موضوعات مرتبط: اسپانسر , ,
:: بازدید از این مطلب : 106
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 22 آبان 1402 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: